TY - JOUR T1 - RELATIONSHIP BETWEEN TYPE A AND B PERSONALITY WITH ACADEMIC ACHIEVEMENT TT - ارتباط تیپ شخصیتی A و B با موفقیت تحصیلی JF - RJMS JO - RJMS VL - 2 IS - 0 UR - http://rjms.iums.ac.ir/article-1-1872-fa.html Y1 - 1995 SP - 145 EP - 150 KW - 1) Tape A and B personality 2) Social achievement 3) Anxiety 4) Stressful events N2 -       هدف اولیه این پژوهش بررسی تفاوت موفقیت تحصیلی در دوتیپ شخصیتی   B و A دانشجوی پزشکی ( در مقطع کارورزی) دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از نظر تیپ شخصیتی  تفکیک شدند و سپس پس از ارزیابی میزان اضطراب و نیز تجربه اخیر رویداد استرس زای A توسط پرسشنامه رفتار تیپ  زندگی در هر آزمودنی، ارتباط تیپ شخصیتی آزمودنیها( با در نظر گرفتن میزان اضطراب و تجربه رویداد استرس زای  زندگی ) با میانگین معدلهای چهار سال اخیر آنها( به عنوان شاخص موفقیت تحصیلی) مورد بررسی قرار گرفت. تجزیه  و تحلیل داده ها نشان داد:  تفاوت معنی داری نداشته است. B و A 1)موفقیت تحصیلی در دو تیپ شخصیتی به طور معنی داری اضطراب بیشتری را تجربه نموده است. B نسبت به تیپ شخصیتی A 2)تیپ شخصیتی  3)تجربه رویداد استرس زای زندگی با موفقیت تحصیلی کمتر ، ارتباط معنی داری داشته است.  به طور کلی نتایج این پژوهش تا حدودی با نتایج پژوهشهای مشابه همخوانی دارد.   M3 ER -