iumssj
جلد 27، شماره 12 - ( 12-1399 )                   جلد 27 شماره 12 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

Research code: -
Ethics code: -
Clinical trials code: -

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zareian Baghgah F, Mehrara A, Matani M, Gholipour-Kanani Y. Designing an Outsourcing Model for the Executive Organs of Mazandaran Province (Case Study of Health Networks of Mazandaran Province). RJMS. 2021; 27 (12)
URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6408-fa.html
زارعیان باغگاه فاضل، مهرآرا اسداله، متانی مهرداد، قلی پور کنعانی یوسف. طراحی مدل برون‌سپاری دستگاه‌های اجرایی استان مازندران (مطالعه موردی شبکه های بهداشت استان مازندران). مجله علوم پزشکی رازی. 1399; 27 (12)

URL: http://rjms.iums.ac.ir/article-1-6408-fa.html


استادیار گروه مدیریت دولتی، واحد قائم شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، قائم شهر، ایران ، mehrara_a@yahoo.com
چکیده:   (316 مشاهده)
زمینه و هدف:: امروزه برون‌سپاری در دستگاه‌های اجرایی به امری مرسوم و تقریباً همه‌گیر تبدیل شده است؛ لذا هدف پژوهش حاضر طراحی مدل برون‌سپاری در شبکه بهداشت استان مازندران می­باشد.
مواد و روش‌ها: جامعه­ ی آماری بخش کیفی شامل خبرگان شامل روئسا، مدیران و ناظرین پروژه­های برون­سپاری شبکه­ های بهداشت استان مازندران و همچنین اساتیدی که به نوعی در پروژه­ های برون سپاری سابقه همکاری داشته­ اند، می ­باشد که تعداد افراد نمونه در بخش کیفی بر مبنای شیوه نمونه­ گیری گلوله برفی تعداد 11 نفر بود. همچنین جامعه­ ی آماری بخش کمی این پژوهش نیز شامل مدیران ارشد، مدیران میانی و دست ­اندارکاران و کارمندان شبکه­ های بهداشت استان مازندران که در امر برون­ سپاری بیشتر دخیل هستند، می­باشد که تعداد آنها 560 نفر می­ باشد و تعداد نمونه در بخش کمی تعداد 228 نفر بر مبنای فرمول کوکران و به شیوه تصادفی ساده انتخاب شدند. به منظور تجزیه وتحلیل داده­ ها از تکنیک تحلیل محتوا، تکنیک دلفی و مدل معادلات ساختاری در نرم افزار Lisrel استفاده شد.
یافته ­ها: با توجه به نتایج شاهد مدل برون­ سپاری با چهار بعد اصلی، 17 معیار و 51 شاخص می ­باشد که ابعاد سازمانی، مدیریتی، فنی  و ساختاری بودیم که به ترتیب بیشترین اهمیت را در برون­ سپاری شبکه ­های بهداشت استان مازندران دارند.
نتیجه­گیری: به طور کلی می­ توان نتیجه گرفت که برون‌سپاری وظایف دولتی می‌تواند منجر به خلق ایده‌های جدید در زمینه انجام کار به صورت کارا و موثر و استفاده از دانش و منابع محدود در بخش عمومی شود. در مواقعی که دولت‌ها سرمایه لازم برای نوآوری ندارند، برون‌سپاری تحقیق و توسعه را امکان‌پذیر می‌سازد.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علوم پزشکی رازی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2021 All Rights Reserved | Razi Journal of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb