جلد 20، شماره 112 - ( 7-1392 )                   جلد 20 شماره 112 صفحات 66-53 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (7011 مشاهده)
 

زمینه و هدف: با توجه به وضعیت کنونی نظام بهداشتی و درمانی در سازمانهای ما و وجود مشکلات و کاهش راندمان امور، لزوم اصلاح فرآیند های انجام کار به وضوح احساس می شود. لازمه اصلاح فرآیند ها، شناسایی و مستند سازی روش های انجام کار است. در این مطالعه بررسی در این خصوص در سال 1390 در اورژانس بیمارستان شهید منتظری انجام گرفته است.

 

روش کار: این مطالعه یک مطالعه مقطعی تحلیلی و کاربردی است. در این مطالعه کلیه فرایندهای انجام کار در اورژانس بیمارستان شهید محمد منتظری نجف آباد بررسی شد. داده های این پژوهش مورد آنالیز آماری قرار گرفت و سپس فلوچارتهای فرایندهای انجام کار ترسیم گردید.  

 

یافته‌ها: در راستای اهداف این پژوهش، شش فرآیند اصلی در اورژانس بیمارستان شناسایی شد که شامل فرآیندهای ذیل می باشد: فرآیند گردش کار، فرآیند ترخیص، فرآیند اعزام، فرآیند انتقال بیمار از بخش اورژانس به بخشهای بستری، فرآیند بیماران سرپائی، فرآیند انتقال بیمار به واحدهای تشخیصی.

 

نتیجهگیری: استفاده از رویکرد و مفاهیم جدید مدیریتی فرآیند گرا و مشتری مدار نظیر سیستم های مدیریت کیفیت، مهندسی مجدد فرآیند ها، بهره گیری و توسعه فناوری های اطلاعات اداری تا دستیابی به دولت الکترونیک و ... که به نوین سازی نظام اداری منجر می شود، مستلزم بهرمندی اولیه از تکنیک های تجزیه و تحلیل فرآیند ها و روش های انجام کار است.

 
متن کامل [PDF 3902 kb]   (2907 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: پرستاری

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.